• En
  • شنبه 15 اردیبهشت 1403

با حکم رئیس جمهور؛

قائم مقام و عضو هیأت عامل صندوق توسعه ملی، قائم مقام بانک مرکزی شد

قائم مقام و عضو هیأت عامل صندوق توسعه ملی، قائم مقام بانک مرکزی شد
دکتر اصغر ابوالحسنی طی حکمی از سوی رئیس جمهور، به سمت قائم مقام بانک مرکزی منصوب شد.

به گزارش روابط عمومی صندوق توسعه ملی، دکتر اصغر ابوالحسنی هستیانی که مهرماه سال جاری از طرف رئیس جمهور، به عنوان عضو هیأت عامل صندوق توسعه ملی انتخاب شد و پس از آن نیز حکم قائم مقامی خود را از دکتر مهدی غضنفری رئیس هیأت عامل صندوق دریافت کرده بود، به پیشنهاد رئیس کل بانک مرکزی و با تصویب مجمع عمومی فوق العاده این بانک، امروز 27 آذر ماه طی حکمی از سوی رئیس جمهور به سمت قائم مقام بانک مرکزی منصوب شد.

دکتر ابوالحسنی که در سابقه‌ی کاری خود عضویت در هیأت عامل و معاون اقتصادی بانک مرکزی را دارد، تنها مسئول بانک مرکزی بوده است که در اقتصاد مقاومتی و بانکداری مقاومتی دارای تألیفات و تجربه‌ی عملیاتی است؛ وی متخصص در اقتصاد اسلامی است و در این زمینه نیز تألیفات متعدد علمی-تخصصی و اجرایی در کارنامه علمی خود دارد.

دکتر ابوالحسنی در زمینه‌ی پول و مالیه بین المللی نیز دارای تخصص و تألیفات متعدد می باشد، همچنین سابقه‌ی حضور و فعالیت در بخش تولید و نیز در بخش اسمی اقتصاد با تجربه های ممتد و طولانی را داراست. دیگر تخصص‌های ایشان احاطه بر موضوع رمز ارزها و فن آوری های نوین پولی-بانکی و مالی است.

از سوابق دانشگاهی دکتر ابوالحسنی می توان به 20 سال تدریس به عنوان استاد و مدرس در دوره‌های ارشد و دکتری پول، بانکداری اسلامی و اقتصاد پولی و سیاستهای پولی در مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشگاهی، اشاره کرد.

برخی از مسئولیت های دیگر قائم مقام جدید بانک مرکزی، می توان به قائم مقام و عضو هیأت عامل صندوق توسعه ملی، معاون وزير اقتصاد در امور بانک، بيمه و نظارت بر اجرای سياست‌های كلی اصل 44 قانون اساسی، عضو هيأت مديره بانك توسعه اسلامی IDB، عضو شورایعالی آمار کشور، دبير شورايعالی مبارزه با پولشوئی، عضو شورايعالی بيمه، عضو هيأت مديره صندوق سرمايه گذاری و بازنشستگی وزارت نفت، عضو هیأت مدیره بانک های صادرات و انصار، مدیر عامل بانک سرمایه، رئیس کار گروه سیاستگذاری کلان طرح تحول بانکی شورای هماهنگی بانک‌ها، رئيس كميته بانكداری اسلامی وزارت امور اقتصادی و دارايی، رئيس شعبه سوم تخلفات اداری وزارت امور اقتصادی و دارائی، نماينده دولت در هيأت نمايندگان اتاق بازرگانی، صنايع، معادن و کشاورزی ایران و نیز قائم مقام رئیس دانشگاه پیام نور اشاره کرد.

انتهای پیام/.

امتیاز به خبر :