• En
  • یکشنبه 16 اردیبهشت 1403

دکتر مرتضی شهیدزاده؛

آمادگی "صندوق توسعه ملی" برای تأمین مالی بیشتر طرح های اقتصادی بخش خصوصی

آمادگی "صندوق توسعه ملی" برای تأمین مالی بیشتر طرح های اقتصادی بخش خصوصی
در راستای اجرای وظایف نظارتی صندوق توسعه ملی بر طرح های تأمین مالی شده در بانکها، نخستین جلسه هماهنگی این صندوق با اعضای هیأت مدیره بانک خاورمیانه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی صندوق توسعه ملی، نخستین جلسه از سلسله جلسات مشترک صندوق با مدیران عامل و هیأت مدیره بانک‌های عامل، صبح امروز 6 مهرماه 1400 با حضور دکتر مرتضی شهیدزاده رییس هیأت عامل، دکتر مسعود شریفات قائم مقام رئیس هیأت عامل و دکتر اسماعیل جلیلی عضو هیأت عامل صندوق توسعه ملی باقائم مقام مدیرعامل و اعضاء هیأت عامل بانک خاورمیانه در محل صندوق توسعه ملی برگزار شد.

طبق تعاملات صورت گرفته بین بانک خاورمیانه و صندوق توسعه ملی از ابتدای تأسیس تاکنون، بالغ بر1/7 میلیارد دلار قرارداد در قالب 7 فقره عاملیت ارزی با بانک خاورمیانه منعقد شده که از این محل، تعداد 4 فقره پروژه و یک طرح سندیکایی به مبلغ 230 میلیون دلار شامل طرح های توسعه‌ی معادن میراث کویر، شیمیایی بهداش، گروه نوین آبان فن آور، کیمیا داران کویر و طرح سندیکایی پتروشیمی دهلران سپهر، تأمین مالی شده است.

همچنین، در بخش سپرده گذاری ارزی، یک قرارداد به مبلغ 500 میلیون دلار منعقد که از این محل نیز طرح‌های شركت مهندسی و توسعه سروک آذر و توسعه نفت و گاز صبای كنگان تأمین مالی شده‌اند.

 در بخش ریالی نیز بیش از 9 هزارمیلیارد ریال منابع در قالب 12 فقره قرارداد سپرده‌گذاری ریالی در بخش صنعت و معدن در اختیار بانک خاورمیانه قرار گرفته که از این مبلغ، تاکنون به میزان 5/5 هزار میلیارد ریال  برای تأمین مالی 41 طرح به متقاضیان تخصیص یافته است.

در این جلسه، اعضای هیأت مدیره بانک خاورمیانه، گزارش کاملی از فعالیت‌ها و سایر موارد مرتبط با قراردادهای عاملیت و همکاری‌های فی‌مابین را ارایه نمودند.

در پایان این نشست و در ادامه‌ی بحث های مطرح شده، دکتر مرتضی شهیدزاده، رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی به این نکته نیز اشاره کردند که با توجه به عملکرد مناسب بانک خاورمیانه در تأمین مالی و نظارت بر طرح های ارزی و ریالی، این صندوق آمادگی دارد منابع مالی بیشتری را در اختیار این بانک قرار دهد تا با کمک بخش خصوصی در طرح های مهم اقتصادی کشور بکار گیرد.

شایان ذکر است: این جلسه از سلسله جلسات مشترک این صندوق با مدیران عامل و هیأت مدیره بانک‌های عامل در سال 1400 بود که با هدف نظارت مناسب و هدفمند بر سطح تعاملات صندوق توسعه ملی و بانک‌های عامل و به ‌منظور بسترسازی برای رفع موانع تأمین مالی و تولید، در صندوق توسعه ملی برگزار شد. 

انتهای پیام/.

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط