• En
  • یکشنبه 16 اردیبهشت 1403

با حضور دکتر مسعود شریفات؛

تودیع مدیر بانکی و اعتباری و معارفه سرپرست وصول مطالبات و نظارت صندوق توسعه ملی

تودیع مدیر بانکی و اعتباری و معارفه سرپرست وصول مطالبات و نظارت صندوق توسعه ملی
آیین تودیع مدیر بانکی و اعتباری و نیز معارفه سرپرست پیگیری قرادادها، وصول مطالبات و نظارت بر مصرف"صندوق توسعه ملی" صبح امروز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی صندوق توسعه ملی، در سومین روز از مهرماه 1400 آیین تودیع مدیر بانکی و اعتباری و معارفه‌ی سرپرست پیگیری قرادادها، وصول مطالبات و نظارت بر مصرف صندوق توسعه ملی با حضور دکترمسعود شریفات، قائم مقام رئيس هيأت عامل و مدیران اين صندوق برگزار شد.

در ابتدا دکتر شریفات ضمن عرض تسلیت و تعزیت به مناسبت اربعین حسینی اظهار داشت که اندیشه و رفتار امام حسین(ع) در همه‌ی ابعاد  برای ما مشق راه است و برای ادامه این مسیر و از یاد نرفتن قیام خونین کربلا روز اربعین حسینی را بزرگ می شماریم که همه‌ی ما عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) تشنه‌ی معرفت و محبت حسینی هستیم؛ وی در ادامه با اشاره به ایثار و ازخودگذشتگی نوجوان 15 ساله‌ی ایذه‌ای برای نجات همسایه از آتش، گفت: این نوجوان با سن کم خود به همه ‌ی ما نشان داد که انسانیت، فداکاری و مهربانی در جامعه‌ی ایرانی همچنان زنده است.

قائم مقام صندوق توسعه ملی همچنین با گرامیداشت هفته‌ی دفاع مقدس افزود: در این روزها با دیدن تصاویر جنگ، دوباره حماسه‌ی از خودگذشتگی نوجوانان 13 و 14 ساله ای که در جبهه های مقاومت برای آزادگی و استقلال ایران جان خود را نثار کردند؛ زنده می شود و به واقع دفاع مقدس گنجینه ای است برای تمام نسل های ایران عزیز که هرچقدر از این گنجینه ی ارزشمند بیشتر استفاده کنیم، مسیر رسیدن به قله های پیشرفت و سعادت، هموارتر و کوتاه تر خواهد شد.

در ادامه‌ی این آیین دکتر شریفات از فعالیت های علی نبوی در سمت مدیر بانکی و اعتباری صندوق توسعه ملی تقدیر و برای ایشان در سمت جدید توفیق و آرزوی سلامت کرد و گفت: ایشان با روحیه تعصب، تعهد و نظم پذیری بالا، در زمان فعالیت خود در صندوق توسعه ملی، اقدام های شایسته و مؤثری را انجام دادند و هم اکنون فرصتی ایجاد شده تا بتوانند در جایگاه دیگری به این نظام و مردم کشور خدمت کنند.

وی ضمن اظهار امیدواری نسبت به رفع تحریمها تصریح کرد: هم اکنون بارقه‌های امیدی از رفع تحریم ها به گوش می رسد و با پذیرش عضویت ایران در کنوانسیون شانگهای و غیره، بسیاری از محرومیت های ایجاد شده رفع و آثار آن به طور مستقیم در زندگی و معیشت مردم دیده می شود.

دکتر شریفات در ادامه با اشاره به جمله ماندگاری از حضرت علی(ع) به مالک اشتر مبنی بر"مردمی که به سوی آنان می روی از دو حال خارج نیستند؛ یا هم کیش تو هستند یا در آفرینش، شبیه تو هستند؛ پس در هر دو صورت قلبت را سرشار از محبت آنان کن" گفت: به طور یقین جناب آقای نبوی در منصب جدید خود و نیز همه‌ی ما، این جمله‌ی ماندگار حضرت علی(ع) را سرلوحه و چراغ راه خود قرار خواهیم داد.

قائم مقام صندوق توسعه ملی در ادامه با اشاره به انتصاب‌های جدید در دولت اظهار امیدواری کرد که مدیران و خدمتگزاران مردم در این دولت مردمی بتوانند روزهای روشن و پر رونقی برای کشور به ویژه در بخش اقتصادی رقم بزنند و در این بین صندوق توسعه ملی نیز از هیچ کمکی به فعالان بخش خصوصی، کارآفرینان و تولید کنندگان، در جهت رشد و آبادانی کشور دریغ نخواهد کرد.

وی با اشاره به نقش صندوق توسعه ملی در پیشرفت کشور گفت: تبدیل درآمد‌های پولی حاصل از فروش نفت، گاز و میعانات گازی و فرآورده های نفتی به سرمایه‌گذاری‌های بنیادی و تولیدی، اولین اقدام برای حفظ ثروت‌های بین‌نسلی است و تبدیل منافع پولی حاصل از فروش نفت و گاز به سرمایه‌های صنعتی و انجام سرمایه‌گذاری‌های بنیادین و مولد، یکی از جمله راه‌برد‌ها برای حفظ ثروت‌های بین‌نسلی است.

علی نبوی نیز ضمن آرزوی توفیق برای همکاران سابق خود در مدیریت بانکی و اعتباری و دیگر بخش های صندوق توسعه ملی، گفت: امیدوارم با عنایت الهی و با همت سرمایه‌ی پرتلاش نیروی انسانی و متخصص در صندوق توسعه ملی، این صندوق به جایگاه بالاتری ارتقاء یافته و در حد یک صندوق ثروت بین‌المللی در سطح جهانی مطرح و زمینه برای توسعه‌ی هر چه بیشتر کشور فراهم شود.

در پایان نیز، سید اسماعیل موسوی انصاری، از سوی دکتر مرتضی شهید زاده به سمت مشاور رئیس هیأت عامل و سرپرست پیگیری قراردادها، وصول مطالبات و نظارت بر مصرف‌ها مشغول به کار شد.

گفتنی است، علی نبوی طی حکمی از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) در 24 شهریور 1400، به سمت دستیار ویژه وزیر و رئیس ستاد راهبردی شرکت‌ها و مؤسسات غیر حاکمیتی تحت پوشش وزارت صمت، منصوب شد.

انتهای پیام/.

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط