• En
  • دوشنبه 07 آبان 1403

مصاحبه دکتر مهدی غضنفری به‌صورت ناقص و بدون تأیید، منتشر شده بود

مصاحبه دکتر مهدی غضنفری به‌صورت ناقص و بدون تأیید، منتشر شده بود
روابط عمومی صندوق توسعه ملی با انتشار بیانیه‌ای نسبت به انتشار ناقص و بدون تأیید مصاحبه دکتر مهدی غضنفری رئیس هیأت عامل این صندوق، از سوی یکی از رسانه‌ها واکنش نشان داد.

روابط عمومی صندوق توسعه ملی در بیانیه‌ای اعلام کرد که مصاحبه مهدی غضنفری، رئیس هیأت عامل این صندوق که در تاریخ ۳۰ مهرماه ۱۴۰۳ پخش شد، توسط یکی از رسانه‌ها به‌صورت ناقص و بدون تأیید نهایی منتشر شده است.

طبق توافقات انجام‌شده، قرار بود ویدئوی کامل مصاحبه، که مدت آن بالغ بر ۳۰ دقیقه بود، پس از بازبینی و تأیید نهایی روابط عمومی صندوق توسعه ملی منتشر شود.  

در این بیانیه آمده است:

بسمه تعالی

صندوق توسعه ملی ضمن تشکر از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام برای واکنش به سخنان منتشر شده از سوی رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی، به منظور شفاف‌سازی بیشتر، نکاتی را به استحضار می‌رساند.

در خصوص ویدئوی منتشر شده سخنان دکتر مهدی غضنفری در تاریخ ۳۰مهرماه ۱۴۰۳، از آنجا که برخی از واژه‌ها و عبارات مطرح‌شده در کلیپ نخست، متناسب با شأن کارگزاران نظام نبوده و قطعا" تذکر اخلاقی روابط عمومی مجمع محترم تشخیص مصلحت نظام برای ما مدنظر خواهد بود، بدینوسیله از سوی رئیس صندوق توسعه ملی و روابط عمومی این صندوق پوزش می‌طلبیم.

جهت تنویر افکار عمومی لازم است توضیح داده شود که این مصاحبه پس از درخواست خبرنگار رسانه مربوطه انجام شد و طبق توافقات، مقرر شده بود ویدئوهای مصاحبه که با موضوع «آثار ناشی از مصرف بودجه‌ای منابع مالی صندوق توسعه ملی» بود، پس از بازبینی و تأیید نهایی روابط عمومی صندوق توسعه ملی منتشر شود، ولیکن متأسفانه، برخلاف اصول و تعهدات اخلاق حرفه‌ای، و بدون اخذ تأییدیه‌های لازم، اقدام به انتشار بخشی از محتوای مصاحبه کرد که نقض آشکار تعهدات و اصول حرفه‌ای بود. این امر موجب تذکرات جدی از سوی روابط عمومی صندوق توسعه ملی به رسانه مذکور شد.

  بدیهی است صندوق توسعه ملی براساس مفاد اساسنامه و تدابیر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) وظیفه خود می‌داند که مطالبات صندوق را از مجاری قانونی پیگیری نموده تا نقش خود را در رشد اقتصادی کشور و بهبود برخی از ناترازیهای اقتصادی با استفاده از منابع خدادادی و با کمک همه ارکان نظام بویژه رهنمودهای روسای محترم سه قوه و مجمع تشخیص مصلحت نظام، ایفا نماید.

لازم به ذکر است، نسخه تأییدشده این مصاحبه، در وب‌سایت رسمی صندوق توسعه ملی در همان روز منتشر گردیده است. (ویدئو)

روابط عمومی صندوق توسعه ملی

انتهای پیام/

امتیاز به خبر :