• En
  • جمعه 14 اردیبهشت 1403

صندوق توسعه ملی و حمایت از تأمین امنیت غذایی کشور

صندوق توسعه ملی و حمایت از تأمین امنیت غذایی کشور
در نشست رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی و وزیرجهادکشاورزی، بر حمایت از کشاورزانی که محصولات صادراتی دارند تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی صندوق توسعه ملی، در راستای افزایش همکاری بین صندوق توسعه ملی و وزارت جهاد کشاورزی، مهدی غضنفری رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی، محمدعلی نیکبخت وزیر جهادکشاورزی و فرشید فرخ‌نژاد مدیر عامل بانک کشاورزی دیدار کردند.

در جریان این نشست که در روز بیست و دوم آبان‌ماه 1402 و در محل صندوق توسعه ملی برگزار شد، بر لزوم افزایش همکاری‌های چندجانبه تاکید شد.

یکی از مهم‌ترین موارد مطرح شده در این نشست تعریف و معرفی مگاپروژه‌های بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی و تکمیلی این بخش بود که به منظور تامین مالی توسط صندوق توسعه ملی چه به صورت مشارکتی و چه به صورت تامین مالی تسهیلاتی صورت گرفت.

همچنین در راستای افزایش تعامل بین صندوق توسعه ملی و بانک کشاورزی به عنوان بانک تخصصی حوزه کشاورزی، اهرمی کردن منابع صندوق توسعه ملی توسط بانک کشاورزی به منظور تامین مالی متقاضیان بخش آب و کشاورزی و صنایع تبدیلی و تکمیلی این بخش در دستور کار قرار گرفت.

یکی دیگر از موضوعات مطرح شده در این جلسه، اعطای منابع صندوق توسعه ملی به کشاورزانی بود که دارای محصولات صادراتی هستند. بر این اساس قرار است این منابع در قالب قراردادهای سپرده‌گذاری ریالی بخش صادراتی و قراردادهای سپرده‌گذاری ارزی برای کشاورزان و سرمایه‌گذاران بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی پرداخت شود.

انتهای پیام/

امتیاز به خبر :