• En
  • شنبه 15 اردیبهشت 1403

حضور صندوق توسعه ملی در بخش سرمایه‌گذاری داخلی تحول ملی است

حضور صندوق توسعه ملی در بخش سرمایه‌گذاری داخلی تحول ملی است
نایب رئیس اسبق اتاق بازرگانی با بیان اینکه حضور صندوق توسعه ملی در بخش سرمایه‌گذاری داخلی تحول ملی است، گفت: صداقت و کاردانی آقای غضنفری این شانس را به صندوق توسعه ملی می‌دهد که قادر باشد در جهت اهداف اولیه خود حرکت کند.

محمدرضا انصاری در گفت‌وگو با روابط عمومی صندوق توسعه ملی با تاکید بر اینکه ورود صندوق توسعه ملی به بخش سرمایه‌گذاری داخلی در راستای ماموریت این صندوق و حرکت مثبتی است، اظهار کرد: در چنین شرایطی صندوق توسعه ملی در هزینه‌کرد حضور دارد و از سرمایه‌ای که تحت عنوان وام یا سرمایه‌گذاری ارائه کرده است، محافظت می‌شود. این موضوع می‌تواند صندوق توسعه ملی را از خسارتی که در گذشته به دلیل عدم بازگشت وام‌هایی که ارائه داده، متحمل شده است محافظت کند.

وی ادامه داد: البته برخی از ارگان‌های بخش خصوصی نگران حضور صندوق توسعه ملی هستند، از این جهت که در تصمیم‌گیری‌ها به دلیل حضور صندوق توسعه ملی، گرفتار دستگاه‌های نظارتی باشند. البته شخصا بر این باور هستم که دستگاه‌های نظارتی حتی با وجود صندوق می‌توانند برخورد متعادلی داشته باشند و موجب کندی حرکات نشوند. حضور صندوق توسعه ملی به عنوان سهامدار مثبت است و موجب می‌شود امور با سرعت بیشتری انجام شود و پول جای امنی برود.

این فعال اقتصادی در ادامه درمورد سرمایه‌گذاری صندوق توسعه ملی در بخش بالادستی صنعت نفت نیز گفت: به نظر من قواعد اینکه صندوق توسعه ملی چگونه در این بخش حضور داشته باشد مهم است. برای مثال همکاری صندوق توسعه ملی با شرکت‌های E&P تحت قرارداد IPC بسیار مثبت است. از سوی دیگر اینکه انحصار حضور شرکت ملی نفت ایران در بخش بالادستی نفت بعد از سال‌ها شکسته می‌شود اتفاق خوبی بوده و به این معنی است که از منابع در جهت استخراج و اکتشاف نفت استفاده بهتری می‌شود و تحول ملی است.

انصاری با تاکید بر اینکه ترکیب مدیریتی امروز صندوق توسعه ملی بهترین ترکیب در طول تاریخ تشکیل این صندوق است، عنوان کرد: این موضوع به دلیل حضور آقای غضنفری در صندوق است، چراکه صداقت و کاردانی آقای غضنفری این شانس را به صندوق توسعه ملی می‌دهد که قادر باشد در جهت اهداف اولیه خود حرکت کند. وام‌هایی که صندوق توسعه ملی طی سال‌های گذشته پرداخت کرده و به این صندوق بازنگشسته است می‌توانند حرکت صندوق را با چالش مواجه کنند اما امیدوارم مدیریت صندوق توسعه ملی قادر باشد در جهت اهداف اولیه صندوق، یعنی توسعه اقتصادی کشور و نیز همراهی با بخش خصوصی حرکت کند.

انتهای پیام/

امتیاز به خبر :