• En
  • چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403

عیوضلو در پنل تخصصی سرمایه گذاری سومین همایش صندوق توسعه ملی؛

صندوق توسعه ملی در زمینه تامین مالی بین المللی از طریق اعتبار خریدار اقدام می کند

  • 25 اردیبهشت 1402
  • 14:14
  • اخبار
  • 0 دیدگاه
  • Article Rating
صندوق توسعه ملی در زمینه تامین مالی بین المللی از طریق اعتبار خریدار اقدام می کند
عضو هیات عامل و معاون سرمایه گذاری خارجی صندوق توسعه ملی،  با اشاره به فعالیت صندوق در زمینه تامین مالی بین المللی از طریق اعتبار خریدار، اضافه کرد: در این روش به اعتبار خریدار خارجی، وجوهی را نزد بانک های داخلی سپرده گذاری می کنیم و بانک داخلی با بانک خارجی ارتباط کارگزاری برقرار می کند.

به گزارش روابط عمومی صندوق توسعه ملی، حسین عیوضلو در پنل تخصصی سرمایه گذاری در سومین همایش صندوق توسعه ملی با بیان اینکه تیم جدید هیات عامل صندوق توسعه ملی طی دو سال گذشته به دنبال سرمایه گذاری داخلی با حفظ ارزش به تعبیری "ریال مانا" است به طوری که ارزش ارز شاخص سازی شود و در تبدیل به ریال، بهای خود را از دست ندهد.

عضو هیات عامل و معاون سرمایه گذاری خارجی صندوق توسعه ملی، تصریح کرد: در حوزه سرمایه گذاری خارجی نیز در ابعاد مختلف قوانین و مقررات لازم و مجوزهای لازم برای ورود به حوزهُ سرمایه گذاری خارجی را نیز داریم و به صورت ارتباط با صندوقهای ثروت ملی دنیا اعم از اکو و ...این امر را دنبال می کنیم.

عیوضلو با اشاره به فعالیت صندوق در زمینه تامین مالی بین اللملی از طریق اعتبار خریدار، اضافه کرد: در این روش به اعتبار خریدار خارجی، وجوهی را نزد بانک های داخلی سپرده گذاری می کنیم و بانک داخلی با  بانک خارجی ارتباط کارگزاری برقرار می کند.

وی در ادامه به کنفرانس کشورهای غرب آفریقا که چندی پیش در تهران برگزار شده بود اشاره کرد و افزود: در این کنفرانس تعاملات مناسبی بین صندوق توسعه ملی با کشورهای آفریقایی به وجود آمد که در پایلوت اول همکاری خود را با کشور ساحل عاج آغاز کردیم و خوشحالیم که هم اکنون آقای اوتارا تاماکولو سفیر محترم ساحل عاج در اینجا حضور دارند.

سفیر ساحل عاج در ادامه این پنل، با بیان اینکه کشورهای آفریقایی در حال توسعه هستند و در بازارهای بین المللی نیز جایگاه خوبی دارند، گفت: سرمایه گذاران خارجی از کشورهای آمریکا، اروپا و چین حضور بالایی در کشورهای آفریقایی دارند ولی متاسفانه ایران تاکنون حضور چندانی نداشته که با توجه به توانمندیهای بالای ایران این موقعیت نباید از دست برود.

وی با اشاره به رابطه خوب 45 ساله ایران و ساحل عاج، ادامه داد: روابط اقتصادی ایران و ساحل عاج مناسب بوده و مبادلات اقتصادی دو کشور می تواند افزایش یابد که خوشبختانه ایران در نظر دارد یک دفتر تجاری تحت نظر وزارت صمت ایران در ساحل عاج بازگشایی کند که موقعیت مناسبی برای ایجاد ارتباط با سایر کشورهای آفریقایی ایجاد می کند.

اوتارا تاماکولو رشد اقتصادی اکثر کشورهای آفریقایی را بیش از 5 درصد عنوان و تصریح کرد: کشورهای آفریقایی زمینه مناسبی در بخش های کشاورزی و مواد معدنی دارند که می توان روی آنها سرمایه گذرای کرد؛ همچنین در زمینه حمل و نقل، خودرو و ساخت و ساز نیز زیرساخت های مناسبی فراهم شده است.

وحید محمودی مشاور رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی در ادامه این پنل، ضمن ارایه گزارشی از سخنان دیگو لوپز مدیرعامل موسسه GSWF که در ابتدای این پنل به ایراد سخنرانی پرداخته بود، اظهار داشت: گفته های آقای لوپزحاکی از روند رو به رشد داراییهای تحت مدیریت صندوقهای ثروت ملی جهان است به طوری این رقم از 3.7 تریلیون دلار در سال 2008 به 12 تریلیون دلار در سال 2022 افزایش یافته است و این امر نشان می دهد صندوقها جایگاه ویژه ای در اقتصاد کشورها دارند و هر یک ماموریت خاص خود را ایفا می کند.

وی با اشاره به تنوع سبد سرمایه گذاری های صندوق ثروت ملی، ادامه داد: همچنین تفاوت هایی در سبد پرتفوی هریک از صندوقهای ثروت ملی بر اساس استراتژی و اهداف آنها وجود دارد.

مشاور رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی، با بیان اینکه 18 هزار نفر به طور مستقیم در صندوقهای تحت پوشش جهان فعالیت می کنند، افزود: طبق اظهارات لوپز، صندوق توسعه ملی ایران نیز گامهای خوبی در زمینه حکمرانی ، پایداری و مقاومت برداشته است.

انتهای پیام/

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط