• En
  • پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403

قالیباف در سومین همایش صندوق توسعه ملی؛

برای اجرای برنامه‌های صندوق توسعه ملی نمی توانیم به وضعیت فعلی اقتصاد ایران بی توجه باشیم

  • 24 اردیبهشت 1402
  • 13:21
  • اخبار
  • 0 دیدگاه
  • Article Rating
برای اجرای برنامه‌های صندوق توسعه ملی نمی توانیم به وضعیت فعلی اقتصاد ایران بی توجه باشیم
رییس مجلس با بیان اینکه ما نمی توانیم برای اجرای برنامه های صندوق و یا هر اقدام اقتصادی دیگر به وضعیت فعلی اقتصادی ایران بی توجه باشیم، اظهار داشت: باید با کالبدشکافی و تحلیل وضعیت کلان اقتصادی کشور برنامه های خود را به پیش بریم و در این مسیر نیز تکلیف خود را با دوگانگی که در اقتصاد وجود دارد مشخص کنیم؛ دو گانگی باید در محافل نظری باشد و نه در مرحله اجرا.

به گزارش روابط عمومی صندوق توسعه ملی، محمدباقر قالیباف در سومین همایش صندوق توسعه ملی که با عنوان حکمرانی نوین برگزار شده بود، اظهارات خود را در سه بخش مطرح کرد. او با بیان اینکه  این نظام و دولت براساس اندیشه‌های سیاسی حضرت امام و بیانات رهبر معظم انقلاب برنامه‌های خود را به  پیش می‌برد، گفت: هر سیاست و تصمیمی را که بخواهیم به پیش ببریم  چه در سطح داخلی و چه خارجی موظف هستیم این نگاه را لحاظ کنیم .

وی ادامه داد: ما باید با لحاظ  یک نگاه راهبردی و تحلیلی بدانیم که در چه شرایطی هستیم و در آستانه بررسی 5 ساله در مجلس  موظف هستیم تا شرایط محیطی خارجی و داخلی خودمان را در تصویب و اجرای برنامه هایمان در نظر بگیریم.

 به گفته قالیباف، این موضوع بحث امروز ما نیست بلکه موضوعی است که همه اندیشمندان در مورد آن اتفاق نظر دارند و معتقدند که ما در آستانه یک تغییر هستیم؛ یعنی تغییر جهانی که ما باید جانمایی خودمان را به عنوان یک قدرت برتر منطقه ای و جهانی در آن در نظر بگیریم.

وی تصریح کرد: ما باید در مباحث داخلی  با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری تحول آفرینی کنیم؛ رهبر انقلاب پیش از همه گیری بیماری کرونا، لزوم ارائه تحولی اساسی در کشور را تبیین کردند  و ما باید در آن مسیر حرکت کنیم.

 رئیس مجلس شورای اسلامی معتقد است که شناخت عناصر و در نظر‌گیری نقشه راه متناسب می تواند ما را در رسیدن به اهداف‌مان یاری کند.

وی تاکید کرد: ما نیازمند نظام حکمرانی جدید در داخل کشور و در تمامی ابعاد سیاسی، اجتماعی و اقتصادی و سیاسی و حتی دفاعی و امنیتی هستیم و البته در این شیوه حکمرانی و تحول آفرینی نیازمند رعایت نکاتی هستیم.

قالیباف یکی از اساسی ترین نکات در اجرای سیاست های تحول آفرین را تقویت نقاط قوت و برطرف کردن نقاط ضعف دانست که باید مبتنی بر مکتب امام (ره) و توجه به سه اصل عقلانیت، معنویت و عدالت باشد.

وی ادامه داد: تمامی اقدامات ما در این مسیر باید با تکیه بر 2 عنصر ایمان به سنت های الهی و مردمی سازی حرکت هایمان باشد  تا بتوانیم به سر منزل مقصود نائل آییم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با طرح این موضوع که بی شک ما در اجرای برنامه هایمان با چالش های اساسی مواجه هستیم، گفت: یکی از این چالش ها نظام دیوان سالاری بسیار کهنه اما مستحکم و سرکش است؛ من بارها در صحبت هایم به این موضوع اشاره کرده ام که ما در کشور با 3 قوه مواجه نیستیم بلکه 4 قوه داریم که قوه آخر بر قوای دیگر حکمرانی می کند.

وی تاکید کرد: بحث تعارض منافع نیز یکی از مباحث دیگر و از چالش های جدی ما است. ما در این مسیر نیازمند یک جهاد تصمیم هستیم و این تصمیم گیری باید مبتنی بر عقلانیت و خرد جمعی باشد، ما باید شجاعانه تصمیم بگیریم و با همگرایی و باورهای جمعی اهداف مان را به پیش بریم.

انتهای پیام/

 

امتیاز به خبر :