• En
  • شنبه 01 اردیبهشت 1403

روابط عمومی صندوق توسعه ملی اعلام کرد؛

جزئیات همایش حکمرانی نوین در صندوق توسعه ملی

  • 22 اردیبهشت 1402
  • 17:17
  • اخبار
  • 0 دیدگاه
  • Article Rating
جزئیات همایش حکمرانی نوین در صندوق توسعه ملی
عصر جدیدی از صندوق توسعه ملی آغاز شده است، عصری که "ثروت قلمداد کردن منابع حاصل ازفروش نفت و گاز" جای خود را به باوری داده است که این منابع را "سرمایه " می‌پندارد، سرمایه‌ای که باید تبدیل به ثروت شود. در همایش "حکمرانی نوین در صندوق توسعه ملی" که روز یکشنبه 24 اردیبهشت برگزار خواهد شد، مهدی غضنفری راهکارهای جدیدی برای حکمرانی صندوق توسعه ملی و احیای آن بعنوان یک صندوق موفق و موثر ارائه خواهد کرد.

در همایش سالانه صندوق توسعه ملی که در روز یکشنبه 24 اردیبهشت برگزار می‌شود سخنرانانی از سوی قوای سه‌گانه و بخش خصوصی حضور دارند که چگونکی حکمرانی نوین در صندوق توسعه ملی را تببین خواهند کرد. سخنران افتتاحیه این همایش محمدباقر قالبیاف رییس مجلس شورای اسلامی خواهد بود و در اختتامیه‌ی آن داود منظور معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه به سخنرانی خواهد پرداخت. همچنین مهدی غضنفری رییس هیأت عامل صندوق توسعه ملی، سید احمدرضا دستغیب رییس دیوان محاسبات کشور و ذبیح الله خداییان رییس سازمان بازرسی کل کشور از دیگر سخنرانان این همایش خواهند بود.

این گزارش می افزاید، در سالن‌های جانبی همایش، سخنرانانی از داخل و خارج کشور به ارائه‌ی موضوع‌های مرتبط با صندوق توسعه ملی و سیاست‌های مربوط به آن خواهند پرداخت. در پایان این همایش بانک‌های عامل  برتر در همکاری با صندوق توسعه ملی، پروژه‌های برتر از منظر پرداخت بموقع اقساط تسهیلا خود، و نیز نویسندگان مقالات برتر از منظر هیأت داوران علمی همایش مورد تجلیل و تقدیر قرار خواهند گرفت.

گفتنی است گزارش عملکرد صندوق توسعه ملی که هفته قبل در نخستین همایش ملی «اقتصاد هوشمند و توسعه مالی» توسط مهدی غضنفری ارائه شد مورد توجه اصحاب رسانه و اقتصاددانان و صاحبنظران مختلف قرار گرفت. از این رو همایش روز یکشنبه 24 اردیبهشت، با توجه به مطالب گفته شده از توجه و استقبال بیشتری برخودار خواهد شد. شنیده‌ها حاکی است که غضنفری راهکارهای نوینی برای حکمرانی صندوق توسعه ملی و احیای آن بعنوان یک صندوق برتر و موثر ارائه خواهد کرد.

شایان ذکر است؛ برخی جلسات فشرده میان مخبر معاون اول رییس جمهور و رییس هیأت عامل صندوق توسعه ملی، دلیل این گمانه‌زنی‌ها است. همچنین انتظار می رود قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و منظور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه هم رویکردهای جدید خود در خصوص صندوق توسعه ملی را ارائه کنند.

انتهای پیام/

امتیاز به خبر :