• En
  • پنجشنبه 30 فروردین 1403

وزیر حمل و نقل ونزوئلا در دیدار با مهدی غضنفری؛

آمادگی "صندوق توسعه ملی" برای مشارکت در سرمایه‌گذاری پروژه‌های نفتی و پتروشیمی در ونزوئلا

آمادگی "صندوق توسعه ملی" برای مشارکت در سرمایه‌گذاری پروژه‌های نفتی و پتروشیمی در ونزوئلا
مهدی غضنفری رییس صندوق توسعه ملی، مهمترین شاخص سرمایه گذاری برای این صندوق را دستیابی به حداقل سود مورد انتظار و در عین حال پایین بودن ریسک عنوان کرد و گفت: درصورت ریسک پایین، صندوق توسعه ملی آمادگی سرمایه گذاری خارجی در پروژه‌های مهم اقتصادی را دارد.

به گزاش روابط عمومی صندوق توسعه ملی، رامون بلاسکز وزیر حمل و نقل ونزوئلا و رییس بخش ونزوئلایی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران- ونزوئلا، با مهدی غضنفری رییس صندوق توسعه ملی ایران در حاشیه‌ی نهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و ونزوئلا دیدار و گفت و گو کرد.

در این جلسه، مهدی غضنفری با بیان اینکه صندوق توسعه ملی برای سرمایه گذاری خارجی با برنامه‌ی هدفمند و عملیاتی پیش خواهد رفت، افزود: صندوق‌های ثروت ملی ریسک کمی را قبول می‌کنند و در صورت احراز موافقت‌های اولیه و بررسی کامل پروژه، ممکن است کمیته‌ی ریسک صندوق، باسرمایه گذاری طرحی مخالفت کند؛ بنابراین باید ترتیباتی اتخاذ شود که هرگونه سرمایه گذاری خارجی با حداقل ریسک همراه باشد.

رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی، با اشاره به تعداد بالای پروژه‌های بررسی شده، بر جمع بندی و نهایی کردن آن تأکید کرد و گفت: پس از بررسی‌های مختلف، در صورت ریسک پایین پروژه‌ها، صندوق توسعه ملی آمادگی دارد در پروژه های نفتی و پتروشیمی کشور ونزوئلا سرمایه‌گذاری کند.

 لزوم تضمین مالی از سوی دولت ونزوئلا جهت سرمایه گذاری صندوق توسعه ملی

حسین عیوضلو عضو هیأت عامل و معاون سرمایه گذاری خارجی صندوق توسعه ملی در این جلسه، با اشاره به سفر اخیر خود به ونزوئلا و امضای 2 تفاهم نامه، از آغاز اقدامات اجرایی  آن خبر داد و گفت: در این راستا جلساتی با شرکت مپنا و رامکو برگزار و چند مدل تأمین مالی مورد نظر را با طرف ونزوئلایی مطرح کردیم.

وی مهمترین نکته درانعقاد قراردادها را ارایه تضامین مالی لازم و مشخص از سوی دولت ونزوئلا عنوان کرد و گفت: در صورت اخذ تضامین مالی لازم، می توانیم در مدت زمان کوتاهی سرمایه گذاری خود را درونزوئلا آغاز کنیم .

عضو هیأت عامل و معاون سرمایه گذاری خارجی صندوق توسعه ملی، ادامه داد:  با توجه به هدف‌گذاری صورت گرفته، چنانچه تضمین مشخصی نظیر یک میدان نفتی یا گازی یا سهام معتبری از سوی شرکت‌های ونزوئلایی دریافت کنیم، به سرعت وارد سرمایه گذاری در ان منطقه خواهیم شد.

در ادامه رامون بلاسکز وزیر حمل و نقل و رییس بخش ونزوئلایی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران، با بیان اینکه پیشنهادات صندوق توسعه ملی را به دولت ونزوئلا منتقل می‌کند، گفت: هدف اصلی از تدوین سند 20 ساله درونزوئلا، پیشرفت و توسعه است و شخص رئیس جمهور نیز به دنبال آن بوده و از هر گونه سرمایه گذاری استقبال می‌کند.

وزیر حمل و نقل ونزوئلا، درخصوص تضمین سرمایه‌گذاری صندوق توسعه ملی در این کشور اظهار داشت: ضمانت‌های لازم برای سرمایه گذاری صندوق توسعه ملی ایران توسط ونزوئلا کاملا" عملی است و ما از این فعالیت حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام/

yesگزارش تصویری خبر

امتیاز به خبر :