• En
  • چهارشنبه 27 تیر 1403

با حضور دکتر غضنفری:

مفهوم اصلی صندوق توسعه در بین مقامات کشور باید تببین شود/جایگاه صندوق توسعه ملی در کشور باید عزت‌مند شود

مفهوم اصلی صندوق توسعه در بین مقامات کشور باید تببین شود/جایگاه صندوق توسعه ملی در کشور باید عزت‌مند شود
دکتر مهدی غضنفری در نشست هم اندیشی صندوق و بانوان صاحب نظر اقتصادی با شعار توسعه پایدار و صیانت از عدالت بین نسلی، گفت: شکل گیری مفهوم صندوق توسعه به عنوان ثروت برای نسل های آینده باید به درستی در کشور تبیین شود.

به گزارش روابط عمومی صندوق توسعه ملی، دکتر مهدی غضنفری رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی، در ابتدای نشست هم‌اندیشی صندوق توسعه ملی و بانوان صاحب نظر اقتصادی، ضمن ابراز خرسندی از حضور بانوان خبره و صاحب نظر اقتصادی، گفت: صندوق توسعه ملی از ابتدای فعالیت خود به دنبال تشکیل گروههای هم‌اندیشی برای مواجهه با مسائل و مشکلات صندوق و ترسیم آینده بهتر برای آن بوده است.

وی با اشاره به سوابق درخشان بانوان حاضر دراین جلسه در بخش‌های مختلف اقتصادی، افزود: شکل‌گیری مفهوم صندوق توسعه به عنوان ثروت برای نسل‌های آینده باید در کشور به درستی تبیین شود.

 غضنفری با تأکید بر سرمایه‌گذاری و توسعه پایدار و رشد اقتصادی تصریح کرد: باید جایگاه صندوق توسعه ملی در رشد اقتصادی کشور به درستی تعریف شود و بخش مهمی از فعالیت ما در صندوق تبیین مفهوم آینده است که افرادی دلسوز  برای 100 سال بعد از حالا هم اندیشی داشته باشند و یکی از اهداف تشکیل این جلسه همین امر است.

وی با تأکید بر این که صندوق‌های ثروت ملی باید در طول زمان بزرگ شوند، گفت: افزایش سرمایه صندوق های توسعه ای به هزاران میلیارد قابل تصور است که این امر هم اکنون یکی از بزرگترین چالش‌های پیش روی صندوق توسعه ملی است.

 در ادامه مینو اصلانی مسئول کارگروه زن و خانواده مدرسه حکمرانی شهید بهشتی، اقدام دکتر غضنفری در برگزاری هم اندیشی صندوق توسعه ملی و بانوان صاحب نظر اقتصادی با هدف توسعه پایدار و صیانت از عدالت بین نسلی را احیا کننده مردمسالاری دینی عنوان کرد و گفت: امیدوارم در همه حوزه های حکمرانی همانند این بخش بتوانیم افکار و دانش مردمی را به یکدیگر گره بزنیم چرا که این امر می‌تواند پایه محکمی برای پیشرفت کشور باشد.

 وی با تاکید بر نگاه به آینده نگری گفت: به طور قطع باید فرآیندی برای آن تعریف شود به طوری که در محیط بازی کودکان نیز فرهنگ سازی برای آینده نگری و تقویت نگاه به آینده صورت گیرد که این امر کارگروه ویژه خود را می‌طلبد.

وی ضمن اعلام پیشنهادی مبنی بر تشکیل کارگروه فرآیندی آینده نگری، گفت: این کارگروه می‌تواند به ارائه راهکار های موثر برای موسسات و سازمانها و ارکان مختلف حکمرانی بپردازد.

وی با تاکید بر انتقال دانش و آنچه در این مجموعه می‌گذرد به مردم افزود: به طور حتم می‌توان از پایگاه‌های مردمی برای انتقال اهداف این مجموعه استفاده کرد تا مردم بر اساس آگاهی و دانش بالا مطالبه‌گر باشند.

همچنین در ادامه این جلسه چند تن از بانوان فعال در حوزه های اقتصادی در بخشهای دولتی و غیر دولتی به ایراد نقطه نظرات خود پرداختند.

در پایان این مراسم نیز گزارش کاملی از آخرین وضعیت صندوقهای ثروت ملی در پایان 2021 توسط کارشناس سرمایه گذاری خارجی ارایه شد.

انتهای پیام/

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط