• En
  • ﺳﻪشنبه 04 اردیبهشت 1403

تا پایان آبان ماه سال جاری صورت گرفت؛

حمایت مالی صندوق توسعه ملی از 1600 طرح اقتصادی استان قم

حمایت مالی صندوق توسعه ملی از 1600 طرح اقتصادی استان قم
صندوق توسعه ملی تا پایان آبان ماه سال جاری، در مجموع 89 میلیون دلار از منابع ارزی و بیش از 12 هزار میلیارد ریال اعتبار ریالی برای نزدیک به 1600 طرح اقتصادی استان قم اختصاص داده است.

به گزارش روابط عمومی صندوق توسعه ملی، این صندوق با هدف تبدیل بخشی از عواید نفت و گاز به ثروت های ماندگار، همواره حمایت از طرحهای اقتصادی بخش خصوصی اعم از صنعت، کشاورزی، گردشگری و اشتغال روستایی در استانهای کشور را در اولویت خود قرار داده است.

در این راستا صندوق توسعه ملی تا پایان آبان ماه سال جاری، در مجموع 89 میلیون دلار از منابع ارزی و بیش از 12 هزار میلیارد ریال اعتبار ریالی خود را برای نزدیک به 1600 طرح اقتصادی استان قم اختصاص داده است.

بر اساس خلاصه وضعیت جذب منابع سپرده گذاری ریالی استان قم به تفکیک بخش اقتصادی از مجموع منابع سپرده گذاری کل کشور، نزدیک به 8 هزار میلیارد ریال به بخش صنعت و معدن، 631 میلیارد ریال به بخش گردشگری، 304 میلیارد ریال به صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی و 360 میلیارد ریال به بخش کشاورزی اختصاص پیدا کرده است.

شایان ذکر است؛ بیشترین منابع ریالی تخصیص داده شده توسط صندوق توسعه ملی به این استان، مربوط به صنعت و معدن و گردشگری بوده است.

انتهای پیام/.

امتیاز به خبر :