• En
  • جمعه 07 اردیبهشت 1403

در دیدار معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با دکتر غضنفری مطرح شد:

منابع صندوق توسعه ملی در خدمت توسعه شرکت‌های دانش بنیان

منابع صندوق توسعه ملی در خدمت توسعه شرکت‌های دانش بنیان
دکتر غضنفری با تأکید بر افزایش حمایت صندوق توسعه ملی از صنایع پیشرفته و شرکت های دانش بنیان، گفت: امسال یک هزار و 750 میلیارد تومان از منابع صندوق جهت تخصیص تسهیلات به متقاضیان شرکت‌های دانش بنیان در نظر گرفته شده است که در مقایسه با رقم یک هزار و 900 میلیارد تومانی بودجه‌ی سالانه این بخش، رقم قابل توجهی محسوب می شود.

به گزارش روابط عمومی صندوق توسعه ملی، دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری امروز با حضور در صندوق توسعه ملی با دکتر مهدی غضنفری رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار، دکتر غضنفری با تأکید بر افزایش حمایت صندوق توسعه ملی از صنایع پیشرفته و شرکت های دانش بنیان، گفت: سیاست اصلی صندوق توسعه ملی افزایش حمایت از طریق اعطای تسهیلات مناسب به متقاضیان این بخش است.

رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی، با تأکید بر افزایش مشارکت بانکها در پرداخت تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان افزود: در صورت مشارکت 50 درصدی بانکها در تخصیص اعتبار به متقاضیان این بخش، در کنار کوتاه شدن مدت زمان اختصاص اعتبار به پروژه، شاهد افزایش تقاضا و رشد صنایع دانش بنیان و توسعه تکنولوژی در کشور خواهیم بود.

وی با اشاره به تأمین مالی حدود 150طرح دانش بنیان در سه سال اخیر، تصریح کرد: امسال یک هزار و  750 میلیارد تومان از منابع صندوق جهت تخصیص به متقاضیان شرکت های دانش بنیان در نظر گرفته شده است که در مقایسه با رقم یک هزار و 900 میلیارد تومانی بودجه‌ی سالانه این بخش رقم قابل توجهی محسوب می شود.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در این جلسه با اشاره به پیشرفت های قابل توجه کشور در صنایع دانش بنیان گفت: بومی سازی و داخلی سازی صنایع جدید، ضمن ایجاد نوآوری از مهمترین اهداف ما محسوب می شود.

سورنا ستاری با ذکر این مطلب که وقتی در مورد سیستم دانش بنیان صحبت می کنیم در وهله‌ی نخست باید طراحی داخلی باشد، تصریح کرد: برقی سازی خودرو، هوشمند سازی، امنیت غذایی و مهمتر از همه دسترسی به آخرین تکنولوژی‌های مربوط به تأمین آب از مهمترین مباحث معاونت علمی و فناوری محسوب می‌شود.

وی با تأکید بر نبود نگاه دولتی در پروژه های دانش بنیان و افزایش مشارکت بخش خصوصی افزود: هم اکنون در تولید فیلتر آب و شیرین سازی آب‌، تصفیه پساب، آب خاکستری و آب ژرف توانسته ایم به موفقیت های قابل توجهی دست پیدا کنیم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ضمن اظهار امیدواری از توسعه صنایع دانش بنیان در دولت جدید، اظهار داشت: در حال حاضر 30 درصد از حوزه دفاعی کشور در اختیار شرکت های دانش بنیان است و به پیشرفت ها و نوآوری های جدیدی در تولید رادار و پهباد دست یافته ایم.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت 18 صندوق پژو‌هش و فناوری، افزود: معوقات شرکت‌های دانش بنیان صفر است و میزان فروش شرکت‌های دانش‌بنیان بالغ بر 30 هزار میلیارد تومان است که همگی در بخش خصوصی هستند.

دکتر ستاری با تأکید بر تزریق منابع صندوق به شرکت های کوچک فعال در این بخش، گفت: هم اکنون شرکت های دانش بنیان کوچک بیش از شرکت های بزرگ نیازمند حمایت صندوق توسعه ملی هستند.

وی همچنین از انعقاد قرارداد بخش خصوصی این بخش برای تجهیز دو بیمارستان در کنیا به صنایع پیشرفته خبر داد و گفت: به دنبال تجهیز چند بیمارستان دیگر در کشورهای سوریه، عراق ، ارمنستان و چین هستیم.

انتهای پیام/

 

امتیاز به خبر :