• En
  • ﺳﻪشنبه 04 اردیبهشت 1403

در نشست مشترک مهدی غضنفری با استاندار لرستان؛

اعلام آمادگی صندوق توسعه ملی برای حمایت از پروژه های اقتصادی استان لرستان

اعلام آمادگی صندوق توسعه ملی برای حمایت از پروژه های اقتصادی استان لرستان
دکتر غضنفری در دیدار با استاندار لرستان، آمادگی صندوق توسعه ملی برای حمایت از پروژه های اقتصادی این استان را طبق ضوابط و مقررات حاکم بر منابع صندوق توسعه ملی اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی صندوق توسعه ملی، فرهاد زیویار، استاندار لرستان با حضور در صندوق توسعه ملی با دکتر مهدی غضنفری رئیس هیأت عامل صندوق دیدار و در خصوص راه حلهای رفع مشکلات تولید کنندگان بخش صنعت و کشاورزی استان لرستان گفت و گو کرد.

فرهاد زیویار استاندار لرستان، در این نشست با توجه به لزوم پیگیری تأمین اعتبار پروژه‌های مهم و اولویت‌دار استان، گزارشی از وضعیت طرح‌های اقتصادی استان را به دکتر غضنفری ارائه داد.

استاندار لرستان با اشاره به ظرفیت‌ها و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوان این استان از ضرورت حمایت از طرح های حوزه گردشگری به عنوان طرح های اشتغال زا و نیز طرح های نیمه تمام، بحث و تبادل نظر کرد.

زیویار در این نشست ضمن تشریح وضعیت استان به لحاظ محرومیت‌ها و لزوم ایجاد اشتغال و از طرفی نیاز واحدهای بزرگ و نیمه‌تمام به منابع مالی، نقش صندوق توسعه ملی را در راه‌اندازی این واحدها بسیار اثربخش عنوان کرد.

شایان ذکر است، صندوق توسعه ملی از ابتدای فعالیت تا پایان آبان ماه 1400 در مجموع 278 میلیون دلار از منابع خود را با عاملیت ارزی برای 6 طرح بزرگ اقتصادی در بخش های تولید دارو، برق و سیمان، به استان لرستان اختصاص داده است.

همچنین مجموع منابع ریالی تخصیص داده شده به این استان حدود 11 هزار میلیارد ریال اعتبار برای بیش از حدود 9 هزار طرح در بخش های محتلف اقتصادی از جمله آب و کشاورزی و صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی بوده است.

انتهای پیام/

امتیاز به خبر :