• En
  • شنبه 01 اردیبهشت 1403

توسط صندوق توسعه ملی صورت گرفت؛

تخصیص 11 هزار میلیارد اعتبار ریالی و 278 میلیون دلار اعتبار ارزی به استان لرستان

تخصیص 11 هزار میلیارد اعتبار ریالی و 278 میلیون دلار اعتبار ارزی به استان لرستان
صندوق توسعه ملی از ابتدای فعالیت تا پایان آبان ماه 1400، در مجموع حدود 11 هزار میلیارد ریال اعتبار ریالی و 278 میلیون دلار اعتبار ارزی برای بیش از 9 هزار و 200 طرح اقتصادی به استان لرستان اختصاص داده است.

به گزارش روابط عمومی صندوق توسعه ملی، این صندوق در کمتر از یک دهه از فعالیت خود، اولویت اصلی را به ارائه‌ی تسهیلات ارزی به بخش­ های خصوصی، تعاونی و عمومی غیر دولتی با هدف رشد تولید، افزایش صادرات و گسترش سرمایه‌گذاری در داخل و خارج از کشور، با در نظر گرفتن شرایط رقابتی و بازدهی مناسب اقتصادی پروژه ها، قرار داده است.

در همین راستا، صندوق توسعه ملی از ابتدای فعالیت تا پایان آبان ماه 1400 در مجموع 278 میلیون دلار از منابع خود را با عاملیت ارزی برای 6 طرح بزرگ اقتصادی در بخش های تولید دارو، برق و سیمان، به استان لرستان اختصاص داده است.

همچنین مجموع منابع ریالی تخصیص داده شده به این استان حدود 11 هزار  میلیارد ریال اعتبار برای بیش از حدود 9 هزار طرح مختلف در بخش های محتلف اقتصادی بوده است.

لازم به ذکر است؛ بیشترین منابع ریالی تخصیص داده شده به این استان به ترتیب مربوط به بخش آب و کشاورزی، صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی بوده است.

انتهای پیام/.

امتیاز به خبر :