• En
  • چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403

در مجلس شورای اسلامی؛

نشست کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با رئیس و اعضای هیأت عامل صندوق توسعه ملی

نشست کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با رئیس و اعضای هیأت عامل صندوق توسعه ملی
در جلسه مشترک رئیس هیأت عامل و معاونین وی با اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، دکتر غضنفری گزارش کاملی از منابع و مصارف صندوق، اولویت‌ها و برنامه‌ها به ویژه نحوه تعیین تکلیف بدهی‌های قبلی دولت به صندوق را مورد بحث و بررسی قرار داد.

به گزارش روابط عمومی صندوق توسعه ملی، جلسه مشترک رئیس هیأت عامل و معاونین وی با اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، امروز 16 آبان 1400 برگزار شد.

در این جلسه دکتر غضنفری رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی ضمن ارائه گزارش منابع و مصارف صندوق، اولویت‌ها و برنامه‌ها به ویژه نحوه تعیین تکلیف بدهی‌های قبلی دولت به صندوق را مورد بحث و بررسی قرار داد.

در ادامه جلسه نیز اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس نظر و پیشنهادهای خود را درباره نحوه‌ی افزایش بهره‌وری صندوق توسعه ملی، نحوه‌ی دریافت مطالبات این صندوق از دولت، سرمایه‌گذاری صندوق در حوزه توسعه اشتغال و تولید در داخل و موارد دیگری را مطرح کردند و چگونگی کار صندوق توسعه ملی و اقدامات آن در سال جاری ‌را مورد بررسی قرار دادند.

گفتنی است؛ در این جلسه  قرار شد تعاملاتی میان مجلس و صندوق توسعه ملی برقرار باشد تا در سال‌های آینده براساس اولویت‌ها و نیازهای کشور، درصد هزینه‌کردهای این صندوق مشخص و عملیاتی شود.

شایان ذکر است موضوع اصلاح اساسنامه صندوق توسعه ملی برای افزایش کارایی آن نیز در این جلسه بار دیگر مطرح و اعلام شد که این اصلاحیه در کمیته اقتصادی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در حال انجام است و بزودی با تکمیل بررسی‌ها، گزارش آن به کمیسیون ارائه خواهد شد تا بعد از بررسی به صحن علنی مجلس ارسال شود.

انتهای پیام/

امتیاز به خبر :