• En
  • شنبه 08 اردیبهشت 1403

عضو هیأت عامل و معاون اقتصادی صندوق توسعه ملی؛

باید به دنبال افزایش منابع صندوق توسعه ملی از طریق ورود "اَنفال" باشیم

باید به دنبال افزایش منابع صندوق توسعه ملی از طریق ورود "اَنفال" باشیم
عضو هیأت عامل و معاون اقتصادی صندوق توسعه ملی با اشاره به سیاستهای کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در برنامه ششم مبنی بر بکارگیری این منابع در حوزه‌های مولد و سرمایه های زاینده گفت: در دوره‌ی مدیریت جدید صندوق توسعه ملی به دنبال افزایش منابع صندوق از طرق مختلف از جمله در برگرفتن "انفال" به عنوان سرمایه‌ی نسل های آینده هستیم.

به گزارش روابط عمومی صندوق توسعه ملی، دکتر ابوالحسنی، عضو هیأت عامل و معاون اقتصادی صندوق توسعه ملی در همایش و افتتاحیه نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری و توسعه‌ی حوزه‌ی نفت، گاز و پتروشیمی و انرژی‌های تجدید‌پذیر در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: مأموریت اصلی صندوق توسعه ملی کمک به رشد و پیشرفت کشور و حفظ حقوق نسل های آینده از منابع موجود نفت، گاز و فرآورده های نفتی تعریف شده است.

وی با اشاره به سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در برنامه ششم مبنی بر بکارگیری این منابع در حوزه های مولد و سرمایه های زاینده افزود: در دوره‌ی مدیریت جدید صندوق توسعه ملی به دنبال افزایش منابع صندوق از طرق مختلف از جمله در برگرفتن "انفال" به عنوان سرمایه‌ی نسل های آینده هستیم.

دکتر ابوالحسنی در ادامه با تاکید بر نقش صندوق در پیشرفت پروژه های اقتصادی و تأمین مالی بخش خصوصی به ویژه در حوزه ی نفت، گاز و پتروشیمی، اظهار داشت: با استفاده از تجربیات جهانی در مدیریت صندوق های ثروت، مصارف صندوق توسعه ملی باید به سه بخش تثبیتی(صندوق تثبیت)، توسعه ای(صندوق توسعه زیرساخت های اقتصادی)، صیانتی(صندوق صیانتی برای سرمایه گذاری در طرح های اقتصادی داخلی و خارجی برای نسل های آینده ) تقسیم و سرمایه گذاری شود.

عضو هیأت عامل و معاون اقتصادی صندوق توسعه ملی با اشاره به قدرت عمل سیاست تأمین مالی از طرق صندوقهای ثروت بین المللی و جهانی در مناطق آزاد در حضور سعید محمد مشاور رییس جمهور و دبیرشورایعالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: صندوق توسعه ملی آمادگی دارد تجربیات و راهکارهای خود را در اختیار دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی قرار دهد.

شایان ذکر است: همایش و نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری و توسعه‌ی حوزه‌ی نفت، گاز و پتروشیمی و انرژی های تجدید پذیر در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، از روز گذشته سوم آبان 1400 در جزیره‌ی کیش آغاز شد و تا 5 آبان ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/.

امتیاز به خبر :