• En
  • شنبه 15 اردیبهشت 1403

صندوق توسعه ملی منتشر کرد؛

کتاب – صندوق‌های ثروت ملی: تهدید یا نجات

کتاب – صندوق‌های ثروت ملی: تهدید یا نجات
کتاب صندوق‌های ثروت ملی: تهدید یا نجات نوشته ادوین ام. ترومن، حاصل یک برنامه تحقیقاتی سه ساله در موسسه اقتصاد بین‌الملل پیترسون بود که اکنون به همت صندوق توسعه ملی ترجمه و به چاپ رسید.

به گزارش روابط عمومی صندوق توسعه ملی، کتاب حاضر با عنوان «صندوق‌های توسعه ملی: تهدید یا نجات» توسط صندوق توسعه ملی منتشر شده و نوشته ادوین ام.ترومن است. ترومن یکی از پیشگامان تحقیقات مستقل و معطوف به سیاست‌گذاری در مورد صندوق‌های ثروت ملی محسوب می‌شود.

رشد چشمگیر صندوق‌های ثروت ملی(SWF) از یک طرف موجب نگرانی نسبت به تغییر جریان ثروت در اقتصاد جهانی و نقش دولت‌ها در مدیریت این ثروت‌ها شده و از طرف دیگر با نقش مثبت آنها در کمک به برخی موسسات بزرگ مالی غرب در پشت‌سر گذاشتن بحران مالی در سال‌های اخیر همراه بوده است. موسسه اقتصاد بین‌الملل پترسن، یک برنامه تحقیقاتی سه‌ساله را برای تعیین نقش این صندوق‌ها به عنوان تهدید یا نجات اقتصادهای غربی به اجرا گذاشته است. این کتاب در پاسخ به این سوال نگاشته شده است که صندوق‌های ثروت ملی برای کشورها تهدید می‌باشند یا نجات؟ این کتاب به همت آقایان محمد و عبدالله نجارفیروزجائی و مجتبی قلی‌پوردمیه ترجمه شده است.
 علاقه‌مندان می‌توانند فایل کتاب را از اینجا دانلود کنند.

انتهای پیام/

امتیاز به خبر :