• En
  • جمعه 07 اردیبهشت 1403

معاون سرمایه‌گذاری خارجی صندوق توسعه ملی:

امکان سرمایه‌گذاری مستقیم صندوق توسعه ملی در اتحادیه مناطق آزاد حوزه‌ی کشورهای حاشیه دریای خزر

امکان سرمایه‌گذاری مستقیم صندوق توسعه ملی در اتحادیه مناطق آزاد حوزه‌ی کشورهای حاشیه دریای خزر
عضو هیأت عامل و معاون سرمایه‌گذاری خارجی صندوق توسعه ملی از آمادگی صندوق برای عضویت، مشارکت و ورود به سرمایه گذاری مستقیم در اتحادیه مناطق آزاد حوزه کشورهای حاشیه دریای خزر و کشورهای واقع شده در کریدور شمال-جنوب خبر داد.

حسین عیوضلو در گفت‌وگو با خبرنگار روابط عمومی صندوق توسعه ملی در پی سفر اخیر خود به کشور روسیه گفت: ایده‌‌ی تشکیل اتحادیه مناطق آزاد حوزه کشورهای حاشیه دریای خزر و کریدور شمال به جنوب در این کمیسیون مطرح و صندوق توسعه ملی نیز آمادگی خود را برای عضویت و مشارکت در این اتحادیه و سرمایه گذاری مستقیم در طرح‌های موجود در این کریدور اعلام کرد.

براساس این ایده یک پلتفرم مشخصی به منظور انتقال تجارب و رفع موانع تجاری و مالی در محل مناطق آزاد مشترک نهادسازی می شود، و قرار است تبادل مالی و تسویه حساب در این مناطق براساس ارزهای ملی دو کشور انجام پذیرد.

معاون سرمایه‌گذاری خارجی صندوق توسعه ملی تصریح کرد: براساس تفاهم نامه‌های کنسرسیومی بین دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صندوق توسعه ملی و شرکت سرمایه گذاری‌های خارجی ایران (ایفیک) نیز تشکیل شده است.

به گفته وی؛ اتحادیه مناطق آزاد کشورهای حاشیه دریای خزر و کشورهای واقع شده در کریدور شمال-جنوب یکی از عرصه‌های مناسب برای همکاری سه نهاد ایرانی فوق محسوب می‌شود.

عیوضلو در ادامه اظهار داشت: حدود یک سال از صدور مجوز سرمایه گذاری صندوق توسعه ملی از سوی هیأت امنای صندوق توسعه ملی می‌گذرد و صندوق نیز به طور جدی به این بخش ورود پیدا کرده است.

عضو هیأت عامل صندوق توسعه ملی با اشاره به برگزاری شانزدهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه، افزود: صندوق توسعه ملی، آمادگی خود را برای مشارکت در سرمایه‌گذاری مستقیم به صورت کنسرسیومی و اعطای تسهیلات اعتبار خریدار اعلام نموده و هم‌اکنون منتظر اعلام زمینه‌های همکاری از سوی طرف مقابل هستیم.

گفتنی است: شانزدهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه از هشتم تا دهم آبان‌ماه به میزبانی روسیه برگزار شد.

شرکت در نشست هیأت تجار روسی و اتاق های بازرگانی برخی از استانهای روسیه و معرفی سازو کارهای سرمایه گذاری مستقیم خارجی و یا تأمین بین المللی از طریق صندوق توسعه ملی از دیگر دستاوردهای سفر ایشان بوده است که در حاشیه این کمیسیون مشترک برگزار شد.

انتهای پیام/

امتیاز به خبر :