• En
  • جمعه 07 اردیبهشت 1403

پرداخت 9.6 میلیارد دلار تسهیلات به طرح های ملی خوزستان

پرداخت 9.6 میلیارد دلار تسهیلات به طرح های ملی خوزستان
رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی گفت: بیش از 26 طرح ارزی در خوزستان وجود دارد که صندوق توسعه ملی برای آنها ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار تسهیلات پرداخت کرده است.

به گزارش روابط عمومی صندوق توسعه ملی، دکتر مرتضی شهید زاده رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی روز یکشنبه در جلسه مشترک ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و شورای برنامه ریزی استان خوزستان در اهواز، اظهار کرد: هدف از ایجاد صندوق توسعه ملی به عنوان یکی از ابتکارات مهم اقتصادی مقام معظم رهبری، تبدیل بخشی از منابع کشور به ثروت‌های ماندگار، مولد و سرمایه‌های زاینده اقتصادی و حفظ سهم نسل‌های آینده از منابع نفت و گاز است.

وی با بیان اینکه صندوق توسعه ملی هیچ محدودیتی برای تخصیص منابع به استان ها ندارد و روند تخصیص منابع به ظرفیت های اقتصادی و ارائه طرح های توجیه دار وابسته است؛ گفت: خوزستان بیشترین منابع ارزی را از صندوق توسعه ملی برای طرح های بزرگ ملی خود استفاده کرده است. دکتر شهیدزاده همچنین به نوسانات ارزی در کشور اشاره کرد و گفت: بر همین اساس از بانک خواسته شده به طرح هایی که از منابع استفاده کرده اند اما به دلیل مشکلات به وجود آمده تکمیل نشده اند تا سقف ۴۰ درصد تسهیلات تکمیلی ارایه کنند.

 این گزارش حاکی است، همچنین رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی،  رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل بانک مسکن و رییس بنیاد برکت صبح روز یکشنبه در سفر به مسجد سلیمان وضعیت مناطق زلزله زده این شهرستان را نیز بررسی کردند. فروردین ماه امسال استان خوزستان شاهد حادثه سیل بود و ماه گذشته زمین لرزه ای با قدرت ۵.۷ ریشتر مسجدسلیمان را لرزاند که موجب خسارت واحدهای مسکونی و غیرمسکونی این شهرستان شد.

امتیاز به خبر :