• En
  • شنبه 08 اردیبهشت 1403

با حضور رییس جمهوری

فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس به‌طور رسمی به بهره برداری رسید

فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس به‌طور رسمی به بهره برداری رسید
فاز سوم پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج‌فارس امروز (دوشنبه، ۲۹ بهمن‌ماه) با حضور دکتر حسن روحانی، رییس‌جمهوری، بیژن زنگنه، وزیر نفت، دکتر مرتضی شهیدزاده، رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی و جمعی از مقامات به بهره‌برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی صندوق توسعه ملی، با افتتاح فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس، که با استفاده از منابع مالی داخلی از جمله صندوق توسعه ملی طراحی و ساخته شده است، روزانه ۴۵ میلیون لیتر بنزین یورو ۵ در این پالایشگاه تولید خواهد شد که مطابق با ۵۰ درصد بنزین مصرفی در کشور است. عملیات ساخت فاز چهارم این پروژه عظیم ملی که نقشی راهبردی در توازن انرژی کشور و منطقه ایفا کرده و ایران را از واردکننده بنزین به صادرکننده بالقوه این محصول راهبردی تبدیل کرده است، آغاز شده است.

در آیین بهره‌برداری رسمی این پالایشگاه علیرضا صادق‌آبادی معاون وزیر نفت گفت: وقتی تصمیم گرفتیم وارد اجرای فاز دوم شویم، چالش پیش‌ روی ما منابع مالی بود، اما در کوتاه‌مدت توانستیم از محل فروش نفتای ترش پروژه و استفاده از منابع صندوق توسعه ملی، منابع مالی مورد نیاز پروژه را تامین کنیم.

دکتر شهیدزاده که برای حضور در آیین رسمی افتتاح این طرح ملی عازم هرمزگان شده بود، در جریان این سفر از چند طرح در حال ساخت دیگر نیز بازدید کرد.

امتیاز به خبر :