• En
  • ﺳﻪشنبه 04 اردیبهشت 1403

سفر دکتر شهیدزاده به استان هرمزگان

سفر دکتر شهیدزاده به استان هرمزگان
رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی در سفر به هرمزگان از چند طرح ملی در دست ساخت بخش خصوصی بازدید کرد و در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، مسایل و مشکلات بخش خصوصی در تامین منابع مالی مورد نیاز، بررسی و واکاوی شد.

به گزارش روابط عمومی صندوق توسعه ملی، دکتر مرتضی شهیدزاده در سفر به هرمزگان و بازدید از طرح های بزرگ صنعتی در دست اجرای این استان با اظهار رضایت از روند پیشرفت طرح ها علی رغم مشکلات موجود اظهار کرد: صندوق توسعه ملی بر اساس سیاست‌های مقام معظم رهبری، برنامه‌های رییس‌جمهوری و مصوبات مجلس موظف است منابع خودش را برای پشتیبانی از بخش خصوصی در توسعه اقتصادی به کار گیرد.

وی پس از بازدید میدانی از طرح آب شیرین کن خلیج فارس، گندله سازی فولاد و دیگر بخش های زنجیره تولید فولاد، در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که در اقتصاد مقاومتی می‌تواند تعریف شود تولید آب به عنوان زیرساخت حیاتی برای مناطق کم آب و مناطقی است که به علت خشک‌سالی دچار آسیب می‌شود. دکتر شهید زاده با توجه به ظرفیت های ایجاد شده در خصوص اجرای فازهای بعدی این طرح ها گفت: در صورتی که بانک عامل تایید کند که در اجرای فازهای نخست معوقاتی وجود ندارد، صندوق آماده مشارکت در فازهای بعدی است.

فریدون همتی، استاندار هرمزگان، نیز راه اندازی مجتمع گندله سازی مادکوش را اقدام بسیار مهمی دانست که به تکمیل زنجیره تولید فولاد و ایجاد اشتغال در هرمزگان کمک بسیاری می کند.

حسین مهری مدیرعامل بانک صنعت و معدن نیز  که رییس هیات عامل صندوق را در این سفر همراهی می کرد، گفت: این بانک در راستای انجام مسؤلیت اجتماعی خود و توسعه زیرساخت های کشور در تامین مالی سه طرح آب شیرین کن در استان هرمزگان مشارکت داشته است.

در طرح شیرین سازی و انتقال آب خلیج فارس به صنایع جنوب شرق کشور که با تامین مالی صندوق توسعه ملی سال 99 فاز نخست آن به بهره برداری کامل می رسد، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر، شرکت مس سرچشمه، شرکت سنگ آهن گهر زمین، و شرکت معدنی و صنعتی چادرملو سهام دارند و آب شیرین در ساحل خلیج فارس تولید و تا استان یزد منتقل خواهد شد. طرح گندله سازی مادکوش نیز در دو فاز با ظرفیت 5 میلیون تن در سال طراحی شده که ساخت فاز نخست آن با ظرفیت 2.5 میلیون تن رو به اتمام است.

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط