• En
  • ﺳﻪشنبه 04 اردیبهشت 1403

بازدید رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی از چند مجموعه دانش بنیان خراسان رضوی

بازدید رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی از  چند مجموعه دانش بنیان خراسان رضوی
رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی از چند مجموعه تولیدی دانش بنیان در استان خراسان رضوی بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی صندوق توسعه ملی، دکتر مرتضی شهیدزاده در سفر خود به خراسان رضوی از شرکت پارس سامان ایرانیان که با تسهیلات صندوق توسعه ملی و با عاملیت بانک صنعت و معدن به بهره برداری رسیده است، بازدید کرد. تمام مبلغ 5 میلیون و 287 هزار یورو تسهیلات اختصاص یافته صندوق به این مجموعه دانش بنیان پرداخت شده است.

 این کارخانه تولید کننده انواع دیودهای LED شامل (SMD – DIP –COB) است و برای ۵۴ نفر ایجاد اشتغال کرده است. این مجموعه در مساحتی بیش از 7000 متر مربع در شهرک صنعتی فناوری های برتر در مشهد با هدف ایجاد صنعتی کارآمد و هایتک برای نخستین بار در منطقه خاورمیانه و غرب آسیا ایجاد شده است. از تولیدات جدید این واحد، پنل های روشنایی با رنگهای مختلف و کاملاً سفارشی (سبز ، آبی ، قرمز و RGB و .....) برای نخستین بار در کشور می توان نام برد.

دیگر مجموعه دانش بنیانی که رییس هیات عامل صندوق توسعه از نزدیک در جریان فعالیت های آن قرار گرفت شرکت سامان داروی هشتم وابسته به هلدینگ سلامت و داروی آستان قدس رضوی است. این شرکت در حوزه تولید دارو‌های بیوتکنولوژی از جمله داروی فاکتور هشت انسانی نوترکیب و سایر دارو‌های ضدسرطان فعالیت می‌کند و نزدیک به 12 میلیون یورو از محل منابع صندوق، تسهیلات دریافت کرده است.

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط