• En
  • چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403

اختصاص 150 میلیون یورو به حوزه آبخیزداری از محل صندوق توسعه ملی

اختصاص 150 میلیون یورو به حوزه آبخیزداری از محل صندوق توسعه ملی
رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان لرستان گفت: صندوق توسعه ملی برای موضوع آبخیزداری حدود 150 میلیون یورو در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار داده است.

به گزارش روابط عمومی صندوق توسعه ملی، دکتر مرتضی شهیدزاده در سفر به استان لرستان و بازدید از چند طرح، با یادآوری اینکه عمده تسهیلات صندوق توسعه ملی ارزی است گفت: سال 94 مجلس  با مطالعات انجام شده ده درصد از ورودی هرسال را برای بخش کشاورزی و ده درصد ورودی را برای صنعت تصویب کرد و بنابراین 80 درصد طرح‌های صندوق ارزی است.

شورای برنامه ریزی و توسعه لرستان صبح پنجشنبه با حضور سیدحمید پورمحمدی معاون اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور، دکتر مرتضی شهیدزاده رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی، موسی خادمی استاندار و علی هادی چگنی رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان برگزار شد.

رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی با اشاره به اینکه صندوق توسعه ملی برای موضوع آبخیزداری حدود 150 میلیون یورو در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار داده، در شورای برنامه ریزی استان گفت: استان لرستان قابلیت های زیادی برای استفاده از این ظرفیت دارد. دکتر شهیدزاده به موضوع کارخانه لاستیک‌سازی نیز اشاره و افزود: این کارخانه یک سری مشکلات با بانک عامل دارد که با هماهنگی های به انجام رسیده ان شاء الله این مشکل حل می شود. وی افزود: در طرح گلخانه خرم‌آباد که دیروز بازدید داشته‌ایم برای تأمین منابع 75 میلیارد تومانی مشکلی نیست، این طرح از لحاظ مدیریت، نیروی انسانی و بازاریابی مشکلی ندارد می‌تواند توسعه یابد.

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط