• En
  • شنبه 01 اردیبهشت 1403

سفر رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی در همراهی با کاروان تدبیر و امید به استان بوشهر/ پرداخت 2.8 میلیارد دلار از منابع صندوق به فازهای ۱۳ و ۲۲، ۲۳، ۲۴ پارس جنوبی

سفر رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی در همراهی با کاروان تدبیر و امید به استان  بوشهر/ پرداخت 2.8 میلیارد دلار از منابع صندوق به  فازهای ۱۳ و ۲۲، ۲۳، ۲۴ پارس جنوبی
دکتر شهیدزاده کاروان تدبیر و امید را در سفر به استان بوشهر و افتتاح طرح های توسعه ای مختلف استان همراهی کرد. تا کنون بالغ بر 2.8 میلیارد دلار از منابع صندوق به طرح های فازهای ۱۳ و ۲۲، ۲۳، ۲۴ پارس جنوبی که در جریان این سفر توسط رئیس جمهور به طور رسمی افتتاح شد، پرداخت شده است.

به گزارش روابط عمومی صندوق توسعه ملی، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز یکشنبه پس از ورود به فرودگاه بندر عسلویه و استقبال از سوی مقامات محلی در جمع پرشور مردم در ورزشگاه شهدای کنگان با اشاره به مسائل مختلف سیاسی، اقتصادی و بین المللی از اینکه آخرین سفر استانی سال ۹۷، میهمان خطه مرزی بسیار مهم و مردم بوشهر است ابراز خرسندی کرد.

رئیس جمهور با اشاره به برنامه ها و فعالیت های اقتصادی دولت در بخش های مختلف کشاورزی، کشت گلخانه ای، پتروشیمی و انرژی گفت: خدا را شکر می‌کنیم که آنچه در سفر قبلی به مردم بوشهر وعده دادم، تأمین اعتبار شد، 620 میلیارد تومان برای طرح‌ها و پروژه‌ها و توسعه استان وعده داده بودیم که تا امروز 624 میلیارد تومان پرداخت شده است و هنوز مبلغی برای تکمیل برخی پروژه‌ها به میزان 29 میلیارد تومان نیاز است که پرداخت آن را تعهد می‌کنیم.

دکتر روحانی ادامه داد: برغم فشار دشمنان و تحریم‌ها امروز یکی از بزرگترین پروژه‌های مربوط به انرژی را افتتاح می‌کنیم و 4 فاز پارس جنوبی با سرمایه‌گذاری 11 میلیارد دلاری افتتاح می‌شود.

گفتنی است تا کنون از محل منابع ارزی صندوق توسعه ملی بالغ بر 13 میلیارد دلار برای طرح های مختلفی در حوزه پتروشیمی، نفت و گاز، پالایشگاه و صنعت و معدن نزد بانک مرکزی مسدودی اعلام شده است و حدود 6.6 میلیارد دلار از این منابع مسدود شده به صورت قطعی به پروژه های استان بوشهر پرداخت شده است که بالغ بر 2.8 میلیارد دلار آن به طرح های فازهای ۱۳ و ۲۲، ۲۳، ۲۴ پارس جنوبی پرداخت شده است.

افزون بر این بیش از 556 میلیارد تومان نیز از محل سپرده گذاری های ریالی صندوق توسعه ملی به طرح ها و فعالیت های آب و کشاورزی، صنایع تبدیلی و تکمیلی و گردشگری استان بوشهر اختصاص یافته است.

با حضور رئیس جمهور در استان بوشهر ضمن حضور در جلسه شورای اداری و جلسه توسعه و سرمایه گذاری استان طی مراسمی نیز فازهای ۱۳ و ۲۲، ۲۳، ۲۴ پارس جنوبی و طرح تولید واحد بودارکننده گاز طبیعی (مرکاپتان) و خط انتقال اتان از سایت دو به یک پارس جنوبی به صورت رسمی افتتاح شد.

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط