• En
  • پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403

همراهی رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی در سفر هیات دولت به آذربایجان غربی

همراهی رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی در سفر هیات دولت به آذربایجان غربی
دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری به همراه جمعی از اعضای هیات دولت و رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی صبح امروز به استان آذربایجان غربی سفر کرد.

 به گزارش روابط عمومی صندوق توسعه ملی به گفته محمود واعظی، رییس دفتر رییس جمهوری بیش از 10 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری مستقیم دولت برای این سفر در نظر گرفته شده است که با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی این رقم به بیش از 20 هزار میلیارد ریال می رسد.

در این سفر یکروزه رئیس جمهوری و هیأت همراه به استان آذربایجان غربی، 10 طرح بزرگ در حوزه های بهداشتی درمانی، گازرسانی، آبخیزداری، فرودگاه، راه آهن نیروگاه سیکل ترکیبی با هزینه 9 هزار و 971 میلیارد ریالی افتتاح و عملیات اجرایی 2 طرح در بخش های آبخیزداری و گازرسانی روستایی به ارزش 486 میلیارد ریالی آغاز می شود.

صندوق توسعه ملی مطابق با اساسنامه خود با حمایت از بخش خصوصی، تعاونی و نهاد های عمومی غیر دولتی همواره طی 8 سال گذشته که از تأسیس آن می گذرد نقش موثری در تحقق و اجرایی شدن طرح های بزرگ توسعه ای کشور داشته است.

افزون بر آن اردکانیان وزیر نیرو ضمن اشاره اختصاص 60 هزار میلیارد ریال برای بخش ساماندهی سدها، آبیاری، زهکشی و تجهیز رودخانه های مرزی گفت: بیش از 200 هزار میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی و بودجه عمومی برای ساماندهی احداث سد، شبکه های آبیاری و زهکشی کشور هزینه شده است.
اردکانیان اضافه کرد: در آذربایجان غربی نیز 60 هزار میلیارد ریال برای بخش ساماندهی سدها در نظر گرفته شده است.

امتیاز به خبر :