• En
  • ﺳﻪشنبه 04 اردیبهشت 1403

شهید زاده در دیدار با فعالان اقتصادی استان قزوین

حمایت ازتولیدات ایرانی با اعطای تسهیلات ارزی به خریداران خارجی

حمایت ازتولیدات ایرانی با اعطای تسهیلات ارزی به خریداران خارجی
رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی جمهوری اسلامی ایران گفت: صندوق توسعه ملی به عنوان محرک موتور اقتصاد کشور حمایت از صادرات کالا ها و تولیدات ایرانی را با اعطای تسهیلات ارزی به خریداران خارجی این تولیدات در قالب "اعتبار خریدار" در دستور کار خود دارد.

به گزارش  روابط عمومی صندوق توسعه ملی، دکتر شهیدزاده روز یکشنبه در نشست با مدیران واحدهای تولیدی، صنعتی، خدماتی و کشاورزی که در شهرک صنعتی کاسپین برگزار شد،گفت: صندوق توسعه ملی با هدف  توانمند سازی  بخش خصوصی ایجاد شده است و از اینرو حمایت از فعالان بخش خصوصی و تعاونی و  موسسات عمومی غیر دولتی که سهم دولت در آن کمتر از 20 درصداست را مورد حمایت قرار می دهد.

رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی تاکید کرد: بر اساس تکالیف مصوب مجلس شورای اسلامی و هیأت امنای صندوق ، منابع تفکیک شده ای را برای طرح های دانش بنیان در نظر گرفته است  و اکنون بستر برای بررسی و حمایت از این نوع طرح ها به خوبی فراهم است.

شهیدزاده با اشاره به سیاست های مقام معظم رهبری، مصوبات مجلس شورای اسلامی و مصوبات هیات امنای صندوق به عنوان خط قرمز فعالیت های صندوق توسعه ملی افزود: در حال حاضر حمایت از طرح های جدید صادراتی در دستور کار صندوق است و به عنوان مثال 16 طرح صادراتی در استان مورد حمایت قرار گرفته است و همچنین از طرح های دیگری که بتوانند از محل تولید صادرات داشته و شرایط بانک مرکزی را رعایت کنند نیز حمایت می کنیم.

وی با تاکید بر حمایت از طرح های دارای بازار صادراتی گفت: صندوق توسعه ملی برای حمایت از صادرکنندگان حدود 2 هزار میلیارد ریال اعتبار نزد بانک صنعت و معدن سپرده کرده است که سرمایه گذاران صنعتی می توانند برای بهره برداری از این منابع اقدام کنند.

وی گفت: برای صادرات محصول کشاورزی و صنعتی سال گذشته هشت هزار میلیارد ریال در بانک ها سپرده کرده ایم و کسانی که امکان صادرات برای آنها فراهم است به بانک صنعت و معدن و کشاورزی مراجعه کنند.

دکتر شهیدزاده در پاسخ به سئوالات و نکاتی که فعالان اقتصادی حاضر در نشست مطرح کردند از ارائه تسهیلات صندوق در قالب تسهیلات "اعتبار خریدار" یاد کرد و افزود: صندوق توسعه ملی آمادگی دارد تا با ارائه تسهیلات ارزی در قالب تسهیلات "اعتبار خریدار" به مشتریان خارجی کالا و تجهیزات ساخت تولیدکنندگان ایرانی ضمن حمایت از تولیدکنندگان داخلی زمینه حمایت جدی از صادرات محصولات داخلی را فراهم کند.

ضمنا دکتر شهیدزاده در جریان این دیدار از کارخانه صنعت پلاست آبیار توليد کننده انواع شيلنگ هاي تك لايه و سـه لايه تقويت شده که محصولات خود را به چندین کشور خارجی صادر می کند  نیز باز دید کرد.

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط