• En
  • پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403

در نشست هیات دولت مطرح شد

تقدیر رئیس جمهور از اختصاص 200 میلیون دلار منابع صندوق توسعه ملی به بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه

تقدیر رئیس جمهور از اختصاص 200 میلیون دلار منابع صندوق توسعه ملی به بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه
در جلسه عصر یکشنبه(۲۰ آبان) هیئت وزیران به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر روحانی رییس جمهوری و با حضور رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی، از نقش آفرینی موثر صندوق توسعه ملی در بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه تقدیر و تشکر به عمل آمد.

به گزارش روابط عمومی صندوق توسعه ملی؛رئیس جمهور در این جلسه  که در آستانه سالروز زلزله مهیب کرمانشاه برگزار شد ضمن اشاره به تلاش های دولت در خصوص خدمت رسانی به مردم حادثه دیده در این زلزله از همه مسئولین و نهادها از جمله صندوق توسعه ملی که در امر بازسازی این مناطق با اقدامات عملیاتی و یا حمایت های مالی به نقش آفرینی پرداختند، تقدیر و تشکر کرد.

رئیس جمهور در این نشست با تشکر از  بازدید مقام معظم رهبری از مردم زلزله زده و همچنین مراحمی که همیشه ایشان نسبت به مردم و به‌ویژه در این منطقه زلزله‌زده داشتند،گفت:.صندوق توسعه ملی نیز با اجازه مقام معظم رهبری ۲۰۰ میلیون دلار برای کمک به  بازسازی مناطق زلزله‌زده تخصیص داد که بسیار مهم و اثر گذار بود.

گفتنی است صندوق توسعه ملی در این راستا در خصوص اعطا و امهال تسهیلات بانکی که از محل منابع اختصاص یافته از صندوق بوده است همکاری های لازم و همه جانبه را به عمل آورده است.

شایان ذکر است بر اساس گزارش های دستگاه های مسئول در دولت و مطابق برآوردهای صورت گرفته، در بخش کشاورزی و دامی تاکنون 100 میلیارد تومان تسهیلات و حدود 40 میلیارد تومان بلاعوض برای بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه  پرداخت شده است.

 همچنین اختصاص مبلغ 400 میلیارد تومان تسهیلات در قالب طرح های توجیهی جهت معرفی به بانک ها و بازسازی کامل و تحویل تعداد 4708 واحد صنفی و صنعتی، بازسازی و اتمام مابقی تا خردادماه سال آینده و بازسازی فضاهای آموزشی و بهداشتی و درمانی و اماکن مذهبی آسیب دیده در زلزله کرمانشاه، از دیگر اقدامات انجام شده در این خصوص است.

در مجموع در یک سال اخیر بیش از 8600 میلیارد تومان تسهیلات، 1500 میلیارد تومان کمک بلاعوض، 695 میلیارد تومان اعتبارات عمرانی و 16 میلیارد تومان اعتبارات هزینه ای اختصاص یافته است.

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط